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Transport: at the force of muscles

People that often take the bike like the skater Sarah Meier, enjoy twice their croissant of Sunday morning. Pedaling is excellent for health and the environment.

It is for sure that the path will take you more time, but those who use an eco-friendly mean of transport to reach close places, act in benefit of their health and climate.

Make your commitment visible

 

Your wellness and the climate concern you and you have already quitted motorized transports? In this case, show us your commitment, and click on the “Already doing” button, on the upper right side.

If the path is too long for walking or cycling, our campaign Bike4Carallow you to try the flexibility of an electric bike. During the summer months, you can try for free an e-bike during two weeks and you will get convinced.

Would you like to reduce CO2 emissions although you use your car or motorbike?  In this case, reflect the best way to move from one plane to another and begin to use a bike, e-bike or even walk. Then click on the “For now on” button.  

 

Climate Facts 

In Switzerland and all over the world, the desire of mobility and flexibility is growing. According to the Federal Statistic Department (2016) each Swiss has travelled in average 36.7 kilometers per day in 2010. 60% of the distance has been done with a motorized vehicle, 40% represent the leisure activities and 24% is designated to reach work stuff, which involves principally individual mobility. Since 1980, the number of motorized vehicles (without motorbikes) has doubled, till reaching a total 5.8 million of units in 2014, from which three quarters are individual cars. That means that one of two Swiss has a car. The trend is even higher for motorbikes, which number has increased fivefold since 1980.

If it’s true that the CO2 emissions from cars have decreased a 34% between 1996 and 2014 thanks to technological progresses, but the one produced in road traffic have just decreased only a 0.3% over the same period, and due to the increase in the number of individual cars in road traffic.  

All over the world, the traffic contributes massively to the greenhouse effect. It’s the same in Switzerland, where road traffic is the main source of CO2, getting higher than 30%. 

Tips and tricks

  • You don’t want to give up on car for mobility? Then register yourself on a car sharing service Mobility.
  • In Switzerland, the public transport system is well organized and serves every locality. Examine this possibility of opting for this mean of transport and leave your car at home.
  • Carpooling: share your car with your friends or colleges that take the same path to work. In addition to reducing CO2 emissions, great humor is guaranteed inside the car.  
Saved CO2
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Comments

Bonjour Chaque jour de la semaine par tous temps, pluie, vent, neige, grand soleil, j'ai l'enorme plaisir de pedaller de Chernex, Montreux, a Ouchy. Interessante des fois, surtout quand les automobilistes ne comprends pas pourquoi je ne suis pas sur la piste cyclable. A 45km/h c'est plus prudent de ne pas pedaller acoté de pedestres... je me rejouie chaque jour que j'ai la possibilité d'arriver au travail plus vite que le train, et encore plus vite qu'en voiture, merci Stromer, mon velo ST1 est revolutionaire !!

Der Weg zur und von Arbeit wurde mir immer mehr zum Stress. Noch schnell dies, noch schnell das. Auch noch schnell ins Büro am Tag, an dem wir in die Ferien fahren wollten. Und weil schnell gehen musste habe ich den anderen Wagen zu spät gesehen. Dieser hat mich so in die Seite getroffen, dass das Auto Totalschaden hatte (mir ist nichts passiert und der Dame auch nicht). Nach diesem Erlebnis habe ich mich entschlossen, kein Auto mehr zu haben. Ich muss gestehen, die Umstellung war nicht leicht. Aber es hat sich gelohnt. Ich habe mich nach nun doch drei Jahren daran gewöhnt mich besser zu organisieren und empfinde den ÖV und Langsamverkehr entspannend. Ach ja, wie Serge oben geschrieben hat, günstiger ist es allemal trotz Mobility und Taxi wenn's sein muss.

Am 31.05.2013 änderte ein zu schnell fahrendes Tram unsere "Fortbewegungsgewohnheiten". Meine Frau wartete mit dem Auto vor dem Rotlicht. Es wurde grün und sie überquerte die Tramlinie. Das Tram rammte das Auto auf der Fahrerseite - Totalschaden. Meine Frau spürt noch heute die Nachwehen des heftigen Aufpralles. Und die zu tiefst beleidigenden Kommentare auf Online Portalen wie 20 Minuten oder Tagesanzeiger nach der "irrtümlichen" Schuldzuweisung der VBZ, haben wir noch nicht vergessen. Es gibt aber auch eine positive Seite. Seit dem Unfall haben wir kein eigenes Auto mehr. Wenn wir ein Auto brauchen, nutzen wir den Service von Mobility. Wir fahren mehr mit den öffentlichen Transportmittel (VBZ - auch eine Art Kunden zu gewinnen) und fahren viel mehr Fahrrad. Für das Auto erhielten wir nicht viel Geld. Aber ohne Auto sparen wir Geld. Das Auto ist eine unheimlicher "Geldfresser".

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